Hvordan bruke flysimulator trådløst mellom TV og RX

Forsiden Forum Teknisk Hvordan bruke flysimulator trådløst mellom TV og RX

Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #3750
    Jørn Eide
    Deltaker

    Hobbyking har en simulator adapter som gjør at du kan koble flere typer simulator-programmer f eks RealFlight og Phoenixrc.:

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__52145__Wireless_9_in1_Simulator_Adapter.html

    Adapter kobles sammen med en mottager som passer din egen radio. Dette gjør at man slipper å ha ledning mellom pc og radioen og du kan sitte langt unna. Som eksempel har jeg tatt ett bilde fra egen stol i stua som viser pc’en med adaptert. Det koster ca 13€

    #3759
    torska
    Deltaker

    2 dingser der – hvem er hvem, og hva slags plugg er det mot TV?

    #3760
    FrodeE
    Deltaker

    Det der var smart. En kjapp bestilling senere og den er på vei fra HK 😀 Jeg ser for meg at den blir en hit når vi får unge på besøk i heimen også.

    Kobler den seg opp som USB-joystick på PCen?

    #3762
    Jørn Eide
    Deltaker

    Hei Frode. Det er bare å koble den inn mot pc USB på samme måte som om det var den vanlige kabelen fra senderen.

    Når det gjelder det første spørsmålet så bruker jeg en HDMI kabel fra pc til TV eller HDMI kablen inn i surround anlegget slik at lyden blir bra.

    #3763
    Jørn Eide
    Deltaker

    Glemte å svare på det første spørsmålet. Den røde er selve adaptere mens den orange er mottageren. Her bruker jeg en gammel mottager fra HB og som jeg ikke bruker i flyene mine men en kan selvsagt også bruke en mottager fra spektrum hvis du har en slik radio.

Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.