Facebook eller ei.

Forsiden Forum Generellt Facebook eller ei.

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #4411
    Arne Husby
    Deltaker

    Jeg har vært med i Facebook siden oppstarten. Jeg har hatt lite problemer med det. Jeg er med i Norske og internasjonale modellflygrupper. Historiske grupper og lukkede fora.

    Jeg har kontakt med modellflygere over hele verden, og utveksler bilder og erfaringer med dem.

    Det går an å opprette helt lukkede grupper hvor bare medlemmer har adgang. De styres av moderator, akkurat som en webside. Jeg slipper å sitte å se på morsomme kattevideoer og annet skit. Jeg har også stilt inn, slik at jeg ikke får e-post hver gang noen venner legger ut et innlegg. Jeg blokkerer også reklame.

    Men uansett, den webløsningen vi har nå, på vei ut. Den er tungvindt, og krever utdannelse for å administrere. Vi har webmaster, som egentlig ikke har tid, og jeg sitter i webgruppen. Webmasteren fungerer til jul. Så har vi ingen til å drifte flystua.no Hva da?

    Etter noen år som sekretær og medlem av webgruppen, begynner jeg å få nok. Det er mye mer arbeid enn det medlemmene ser. Og jeg kjenner at det begynner å tære på.

    Så uansett, Facebook eller ikke, å vi finne en løsning. Vi må nå ut til yngre folk, som kan ta et tak. Vi må finne en enkel webløsning, som alle kan bruke, for å nå ut til yngre folk. For det er jo ganske høy alder på de som driver Flystua i dag.

    Vi sitter snart med egen flyplass. Den skal holdes ved like og administreres. Hvis ikke vi snart får tak i driftige medlemmer, sitter vi med skjegget i postkassen.

    Formannen er ferdig med sin jobb ved neste årsmøte. og det er ikke sikkert at jeg orker å holde på så mye lenger heller. Ved å annonsere på Facebook, kan vi nå nye folk, uten at medlemmene våre er med i FB. Klubben kommer til å synke stille hen, hvis ikke noen er villig til å ta ansvar.

    Og det er ganske dumt, når vi endelig har flyplass. Jeg liker aller best å sitte å drikke kaffe og fly sammen med gutta på Bogstad. Ikke bruke timer med websider og byråkrati. Måten man når folk i dag på, er Facebook, Twitter og Snapchat. Slik er det bare i 2017.

    #4413
    Ragnar Olsen
    Deltaker

    Hei Arne.

    Der treffer du rett på spikern!

    Mvh Ragnar

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.